czwartek, 20 lutego 2014

Sernik migdałowy

Sernik migdałowy
Czasami zastanawiam się czy mój blog nie powinien nazywać się Diana's Cheesecakes bo co chwila pojawia się jakiś nowy sernik, no ale ja uwielbiam wszystko co z twarogiem. Dlatego dziś kolejny sernik, migdałowy. Lekki, wilgotny, mocno migdałowy dzięki użyciu migdałów oraz naturalnego (!) ekstraktu migdałowego.


Składniki na spód (na tortownicę średnicy 22cm):
  • 250 g ciasteczek korzennych z migdałami (można użyć samych korzennych lub nawet zwykłych herbatników)
  • 120 g mlecznej czekolady
  • 30 g masła



Przygotowanie:
Ciasteczka rozdrabniamy na piasek (można mikserem lub ręcznie tłukąc wałkiem). W garnku rozpuszczamy masło i zdejmujemy z palnika. Do ciepłego masła dodajemy pokrojoną drobno czekoladę i mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Mieszamy z pokruszonymi ciasteczkami.




Gotową masę wciskamy w dno, wyłożonej papierem do pieczenia, tortownicy. Odstawiamy do lodówki na około 30 minut.








Składniki na masę serową (o temperaturze pokojowej):
  • 700 g mielonego twarogu
  • 2/3 szklanki cukru
  • 3 jajka
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka aromatu migdałowego (naturalnego, nie używajcie sztucznego, ja swój kupiłam w Almie)
  • 1/2 szklanki mielonych migdałów
  • 1 łyża mąki ziemniaczanej

Przygotowanie:
W misie miksera łączymy twaróg z cukrem. Następnie wbijamy pojedynczo jajka, mieszając około 15 sekund po dodaniu każdego. Dodajemy resztę składników i krótko mieszamy, tylko do połączenia się składników. 





Gotową masę wylewamy na schłodzony spód. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 250 stopni przez 10 minut, następnie zmniejszamy temperaturę do 160 minut i pieczemy jeszcze około 45-50 minut. Jeżeli sernik zacznie łapać zbyt mocno kolor przykrywamy tortownicę folią aluminiową. Po upieczeniu wyłączamy piekarnik, uchylamy drzwiczki i trzymamy sernik jeszcze przez 15 minut. Po tym czasie wystawiamy do ostudzenia.



Wystudzony sernik można przyozdobić płatkami migdałów, ja je przykleiłam do sernika za pomocą odrobiny lukru (wymieszałam łyżeczkę soku z cytryny z cukrem pudrem w ilości takiej aby uzyskać odpowiednią konsystencję lukru). Chłodzimy sernik przez kilka godzin w lodówce, a najlepiej całą noc. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly