wtorek, 2 września 2014

Kurczak z buraczkami

Kurczak z buraczkami
Natknęłam się na ten przepis przypadkowo. Wydał mi się oryginalny bo mi buraczki kojarzyły się albo z zupą albo z sałatką. Po pierwszym razie jak zrobiłam i spróbowałam to danie wiedziałam że nie będzie to ostatni raz. Danie jest szybkie, zdrowe i pyszne. I jakie ma bajeczne kolory. Zachęcam do spróbowania.


Przepis inspiracja:

Przepis na 3-4 porcje:

  • 500 g kurczaka
  • 3 buraki
  • 50 g śmietanki kremówki
  • 50 ml mleka
  • 1 liść laurowy
  • 1 kulka ziela angielskiego
  • pieprz, kilka kulek zielonego
  • sól
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 1/2 łyżeczki rozmarynu
  • garść rodzynek
Przygotowanie:
Kurczaka pokroić w kostkę i podsmażyć na patelni. Można na tym etapie już go przyprawić solą i pieprzem. W tym czasie obrać i pokroić buraczki w kostkę. 





Podsmażonego kurczaka przełożyć do garnka, dodać buraczki, rodzynki, przyprawy, wlać mleko i śmietankę i uzupełnić wodą tak aby przykryć kurczaka. Całość gotować na małym ogniu aż buraczki wystarczająco zmiękną i puszczą sok. Podawać z kaszą i ryżem. Można przed podaniem sos zagęścić jogurtem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly