piątek, 13 lutego 2015

Czekoladowe ciasto dla alergika

Ciasto czekoladowe
To  było wyzwanie. Wybierałam się w odwiedziny do domu alergików. Listę rzeczy zakazanych sobie zażyczyłam i zachodziłam w głowę jak ja coś znajdę. Okazało się to dużo prostsze niż przypuszczałam. Ale najbardziej zaskoczyło mnie to że ciasto po przygotowaniu było przepyszne, nawet lepsze od większości zwykłych ciast czekoladowych. Żadnego zakalca, żadnego problemu, składniki miesza się widelcem w misce i piecze. Ciasto idealne bym powiedziała :) A dla alergików bo bez jajek, masła, mleka itp

Przepis oryginalny. Przepis na tortownicę średnicy 20 cm lub keksówkę 23cm x 13cm

Składniki:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 4-5 łyżek kakao 
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków; lub mniej, do smaku
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka octu
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 5 łyżek oleju (np. słonecznikowego, rzepakowego)
  • 1 szklanka wody
Przygotowanie:
Suche składniki przesiać do miski. Dodać mokre i wymieszać widelcem do połączenia się składników.







Ciasto przelewamy do wyłożonej papierem do pieczenia blachy.









Pieczemy około 40 minut w temperaturze 170 stopni aż do suchego patyczka. Ciasto powinno urosnąć i popękać. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly