piątek, 6 lutego 2015

Key lime pie

Key lime pie
Jedna z moich ulubionych tart. Przede wszystkim dlatego że bardzo szybko się ją robi i jest bardzo prosta do zrobienia. Po drugie dlatego że jej smak to mleczna słodycz przełamana kwasowością  soku z limonki. Idealne orzeźwienie na lato, cudownie cytrusowy smak zimą. A że limonki w sklepie dostaniemy cały rok to ja bym się nie ograniczała czasowo przy jej robieniu ;)

Przepis z którego skorzystałam. Robiłam też z cytrynami ale nie polecam limonki mają swój charakterystyczny smak.

Składniki na spód:
  • 200 g ciasteczek digestive
  • 100 g mlecznej czekolady





Przygotowanie:
Ciasteczka rozdrabniamy na piasek i łączymy z czekoladą roztopioną w kąpieli wodnej. Tak przygotowaną masę ciasteczkową wylepiamy na dnie i bokach posmarowanej masłem i wysypanej mąką blachy na tartę. Najlepiej takiej z wyjmowanym dnem.





Składniki na masę:
  • puszka mleka skondensowanego słodzonego (530g)
  • 5 żółtek
  • duża łyżka otartej skórki z limonki
  • 170-200 ml świeżo wyciśniętego soku z limonki, zależne jak kwaśną chcemy masę, ja wolę wersję kwaśniejszą


Przygotowanie:
Żółtka ubijamy mikserem na jasną puszystą pianę, może to potrwać kilka minut zależnie od mocy miksera.







Do żółtek dodajemy pozostałe składniki czyli mleko skondensowane, żółtka i skórka oraz sok z limonki. Wylewamy na schłodzony spód.







Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez około 15-17 minut. Wierzch masy sprawdzamy patyczkiem, musi być ścięta ale może się jeszcze delikatnie trząść. Schładzamy kilka godzin w lodówce a najlepiej całą noc. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly