wtorek, 24 lutego 2015

Tarta z kurczakiem i szpinakiem

Tarta z kurczakiem i szpinakiem
Połączenie kurczaka ze szpinakiem nigdy mi się nie znudzi. Mi się nigdy szpinak nie znudzi (i pomyśleć że jak byłam mała to go nie lubiłam). Jeśli to tego idealnego połączenia doda się jeszcze jakiś ser to ciężko się oderwać od talerza. W tym przepisie dodałam grecki ser sałatkowy i tarte grana padano. Całość zapiekłam w kruchym cieście i delektowałam się pysznym daniem. Wam też polecam.


Składniki na nadzienie:
  • 2 piersi z kurczaka
  • 450 g mrożonego szpinaku (rozmrozić i odcisnąć)
  • 200 g greckiego sera sałatkowego (można dać fetę)
  • 2 łyżki startego grana padano
  • 1 jajko
  • 3 ząbki czosnku
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz, czerwona papryka, gałka muszkatołowa, oregano, estragon
Przygotowanie:
Piersi z kurczaka umyć, podzielić, przyprawić solą, pieprzem i słodką papryką. Obsmażyć z obu stron na patelni.







W głębokim garnku z grubym dnem na oliwie delikatnie zrumienić posiekany czosnek. Dodać szpinak, posolić, popieprzyć, dodać oregano, estragon i gałkę muszkatołową (ilość wg uznania) i podgrzewać aż cały szpinak przejdzie smakiem dodatków. Dodać grana padano i pokrojony ser sałatkowy, im drobniej go pokroicie tym bardziej się rozpadnie i roztopi i połączy z całością nadzienia. Jeśli wolicie wyczuwalne kawałki sera zostawcie większą kostkę.



Na koniec dorzucić pokrojoną, usmażoną pierś z kurczaka oraz jajko i całość dokładnie wymieszać. Odstawić na czas przygotowania ciasta.







Składniki na ciasto:
  • 200 g mąki
  • 60 g masła
  • 1 jajko
  • 7 g drożdży instant
  • szczypta soli


Przygotowanie:
Masło roztopić w rondelku. Ze wszystkich składników zagnieść mikserem ciasto. W razie potrzeby dodać kilka łyżek ciepłej wody. Wyrabiać ciasto około 10 minut.






Formę na tartę wysmarować masłem i wysypać mąką. W tak przygotowaną formę przełożyć rozwałkowane ciasto, wylepiając nim dno i boki. Przełożyć gotowy farsz.







Tartę piec w piekarniku w temperaturze około 180 stopni przez 30-40 minut. Można pod koniec wierzch posypać startym grana padano aby uzyskać złotą skórkę. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly