czwartek, 16 kwietnia 2015

Bezy z kremem czekoladowym

Bezy z kremem
Osobiście za bezami nie przepadam, ale mój mąż i przyjaciele je uwielbiają. No a jak do tego argumentu dodać fakt że po jakimś innym cieście zostało mi dużo białek to stwierdziłam że trzeba robić ;-) Bezy wzbogaciłam kremem czekoladowym to nawet mi posmakowały. Polecam szybki sposób na słodką przekąskę.

Przepis na bezy. Przepis na dwie duże blaszki.


Składniki na bezy:
  • 5 dużych białek (1 białko = 40 g)
  • 250 g drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • szczypta soli


Przygotowanie:
W misie miksera ubić białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodawać cukier łyżka po łyżce i dalej ubijać. Pod koniec dodać mąkę i sok z cytryny. 





Masę nałożyć do rękawa cukierniczego i wyciskać bezy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Najlepiej robić kształt gniazd aby mieć miejsce na nałożenie kremu. Najpierw formujemy płaski spód a potem robimy ścianki okręgi. Bezy suszymy w piekarniku w temperaturze 120 stopni przez 2-3 godziny (w zależności jak wysuszone lubimy - robione krócej będą bardziej ciągnące w środku).



Składniki na krem czekoladowy:
  • 100 g czekolady
  • 30 g twarogu na serniki




Przygotowanie:
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dodajemy twaróg i szybko mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Nakładamy do wystudzonych bez. Dla dekoracji możemy posypać pokruszonymi ciasteczkami. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly