wtorek, 7 kwietnia 2015

Pralinki z masłem orzechowym

Pralinki z masłem orzechowym
Czy jest coś lepszego od własnoręcznie zrobionych pralinek czekoladowych? Tak :) Własnoręcznie zrobione czekoladowe pralinki z nadzieniem z masła orzechowego. Są łatwe do wykonania i przepyszne. Obowiązkowo musicie ich skosztować w najbliższym czasie :)
Przepis inspiracja
Składniki na około 20 czekoladek (zależne od wielkości formy):
  • 3/4 szklanki masła orzechowego
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • szczypta soli
  • 250 g czekolady mlecznej
  • 50 g czekolady gorzkiej


Przygotowanie:
Masło orzechowe wraz z cukrem pudrem, ekstraktem i solą umieszczamy w malakserze i miksujemy do powstania jednolitej masy.






Czekolady kroimy na mniejsze kawałki i roztapiamy w kąpieli wodnej. Przygotowujemy silikonową formę na pralinki, babeczki, Brownie lub nawet na kostki lodu. Można użyć sztywnych papilotek. We wszystkim się uda różnica będzie tylko w ostatecznym wyglądzie ;)





Częścią czekolady smarujemy spód i boki foremek. Staramy się dość grubo. Wstawiamy do lodówki aż czekolada zastygnie. Następnie czekoladki nadziewamy masą orzechową a na wierzchu smarujemy resztą czekolady. Wstawiamy do lodówki na kilka godzin. Wyjmujemy z foremek i podajemy. Smacznego!

1 komentarz:

  1. świetny przepis! jeszcze nigdy nie robiłam domowych pralinek i chyba czas to zmienić. Jeśli chodzi o moje ulubione domowe słodkości to u mnie ostatnio numerem jeden jest blok czekoladowy z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-blok-czekoladowy/ Uwielbiam ten smak bo kojarzy mi się z przyjęciami urodzinowymi z dzieciństwa. Warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly