niedziela, 18 maja 2014

Likier czekoladowo-orzechowy

Likier czekoladowy
Szybki, pyszny, czekoladowy likier. W zależności od tego na co macie smak możecie modyfikować likier przez zmianę czekolady lub alkoholu. Dodanie wódki smakowej lub ekstraktu zmieni Wam smak likieru. Ja miałam ochotę na czysty likier czekoladowy ale odkryłam w barku wódkę orzech laskowy i połączyłam te dwa smaki.


Składniki:
  • 250 ml mleka zagęszczonego niesłodzonego
  • 160 g mlecznej czekolady
  • 250 ml wódki (ja dałam pół na pół zwykłą z wódką o smaku orzecha włoskiego)



Przygotowanie:
Do garnka wlać mleko i dodać pokrojoną na drobniejsze kawałki czekoladę. Podgrzewać na małym ogniu aż do rozpuszczenia czekolady.






Dokładnie wymieszać aż do powstania jednolitej konsystencji. Przelać do pojemnika i wystudzić.







Wystudzoną masę połączyć z alkoholem. Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly