piątek, 6 czerwca 2014

Sernik mrożony z masłem orzechowym i bananami

Sernik mrożony
Połączenie masła orzechowego z bananami to jedno z najbardziej popularnych połączeń smakowych w wypiekach i deserach. Aż trudno mi uwierzyć że sama wcześniej tego go nigdzie nie wykorzystałam. Musiałam to szybko nadrobić. Przekopałam książki i Internet w poszukiwaniu inspiracji i zdecydowałam się na mrożony sernik. Ja fanką tego połączenia nie zostanę ale przyjaciołom smakował. Jak lubicie masło orzechowe i banany to pokochacie ten sernik.

Przepis ze strony BBC Food:

Składniki na spód:
  • 250 g herbatników pełnoziarnistych
  • 120 g czekolady





Przygotowanie:
Ciasteczka rozdrobnić na piasek. Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej i połączyć z ciastkami. Masą ciasteczkową wyłożyć spód tortownicy (średnica około 24 cm). Dla ułatwienia wyciągnięcia później ciasta, spód tortownicy warto wyłożyć papierem do pieczenia i na to dopiero ciasteczka. Schłodzić w lodówce.



Składniki na masę:
  • 3 mrożone banany
  • 330 g masła orzechowego (z kawałkami orzechów)
  • 200 ml kremówki
  • 200 g cukru pudru
  • 560 g twarogu
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii

Przygotowanie:
Przygotowanie zaczynamy od zamrożenia 3 bananów. Całe banany wkładamy na minimum 3 h do zamrażalnika. Po tym czasie wyciągamy (skórka ściemnieje) obieramy ze skórki i umieszczamy w misie miksera. można dla ułatwienia rozgnieść widelcem. Dodajemy twaróg, cukier puder i masło orzechowe i mieszamy do powstania jednolitej masy.



W osobnym naczyniu ubić kremówkę na sztywno. Partiami dodawać do masy twarogowej i delikatnie mieszać. Pod koniec dodać ekstrakt waniliowy.






Przełożyć do schłodzony spód i umieścić w zamrażalniku. Po całkowitym zamrożeniu sernika wyjąć go z tortownicy, zawinąć w folię i przechowywać w zamrażalniku. Przed podaniem wyjąć około 15 minut wcześniej aby delikatnie zmiękł i dał się pokroić. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly