wtorek, 10 czerwca 2014

Tarta migdałowa św. Jakuba

Tarta migdałowa
Czytając ostatnio jakąś książkę natknęłam się na opis tarty migdałowej św. Jakuba. Ten opis tak na mnie zadziałał że zaraz przeszukałam Internet w poszukiwaniu co to jest i jak to zrobić. Zdjęcia zadziałały na mnie ze zdwojoną siłą i zrobiłam ją przy najbliższej okazji. Tarta okazała się strzałem w dziesiątkę. Kruche ciasto wypełnione masą z tartych migdałów. Masa jest wilgotna, delikatnie puszysta, po upieczeniu na jej wierzchu tworzy się chrupiąca skorupka. Ciasto robi się zaskakująco szybko a smakuje prawie wszystkim. Polecam jako obowiązkowy wypiek nadchodzącego weekendu.

Tartę zrobiłam wg tego przepisu

Składniki na spód:
  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g cukru
  • 75 g masła
  • 1 jajko



Przygotowanie:
Wszystkie składniki umieścić w misie miksera i zagnieść jednolite ciasto. 







Ciastem wykleić, wysmarowaną masłem, blachę do tarty. Nakłuć widelcem w kilku miejscach. Wstawić do lodówki do schłodzenia.







Składniki na masę migdałową:
  • 250 g  migdałów
  • 4 jajka
  • 180 g cukru (lub wedle uznania)
  • skórka otarta z jednej cytryny
  • łyżeczka cynamonu


Przygotowanie:
Migdały drobno mielimy w mikserze.







W misie miksera umieszczamy zmielone migdały, całe jajka, cukier, skórkę z cytryny i cynamon. Dokładnie mieszamy do uzyskania jednolitej masy.






Tak przygotowaną masę wylewamy na schłodzony spód. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 30-35 minut. Uważajcie aby nie spalić wierzchu, można przykryć folią.






Po upieczeniu wyjmujemy z piekarnika i studzimy. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly