wtorek, 15 kwietnia 2014

Bułeczki hamburgerowe

Bułeczki hamburgerowe
Robiąc na obiad hamburgery zdecydowałam się na samodzielne upieczenie bułek do nich. Jak widzę w sklepie takie zapakowane opakowania foliowe, które w tym opakowaniu tkwią już od dłuższego czasu to zastanawiam się co w nich jest że mają taką trwałość. I nie chcąc tego jeść postanowiłam że sama zrobię. Poszukałam przepisu, zrobiłam i gorąco polecam. Pracy nie ma dużo, można zrobić kilka dni lub godzin wcześniej a smak nie ma sobie równych. Bułki są mięsiste ale delikatne, rozpływające się w ustach, idealne do pomieszczenia dużej ilości dodatków.

Oryginalny przepis, ja robiłam z 1/3 przepisu bo nie potrzebowałam aż tyle bułek.

Składniki (na 2 duże bułki):
  • 265 g mąki pszennej chlebowej (około 2 szklanek)
  • 3 g drożdży instant (1/3 łyżki)
  • 142 ml lekko ciepłego mleka (trochę ponad 1/2 szklanki)
  • 5 g soli (ponad 1/2 łyżki)
  • 26 g cukru (niepełne 2 łyżki)
  • 28 g masła (2 łyżki roztopionego masła)
  • sezam do posypania

Przygotowanie:
Drożdże mieszamy z lekko ciepłym mlekiem i odstawiamy na około 5 minut. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy sól, cukier, roztopione masło i mieszamy łyżką. Dodajemy mleko z drożdżami i mieszamy przez około 2 minuty. Następnie na stolnicy lub mikserem wyrabiamy przez 5 minut do uzyskania gładkiego i elastycznego ciasta. Przekładamy do miski i odstawiamy do wyrośnięcia na około 2 godziny (na tym etapie można ciasto wstawić do lodówki i trzymać do 4 dni, wyjąć około 2,5 godziny przed planowanym pieczeniem).

Z wyrośniętego ciasta (lub wyjętego z lodówki) formujemy bułeczki i układamy na blaszce. Lepiej robić płaskie bułki, mocno urosną. Smarujemy jajkiem, białkiem lub oliwą i posypujemy sezamem. Odstawiamy do wyrośnięcia na około 2 godziny. 





Pieczemy przez 15 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni. Studzimy na kratce. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly