czwartek, 2 stycznia 2014

Krem korzenny "Speculoos"

Krem korzenny
Uwielbiam smak świątecznych ciastek korzennych Speculoos, więc jak natknęłam się na przepis kremu do kanapek o tym smaku to wiedziałam że muszę go zrobić. Podobno można dostać taki gotowy krem, ale po co skoro można zrobić go samodzielnie :) Krem dla fanów ciastek korzennych, dla mnie bardziej do jedzenia w jakiś ciastach i deserach niż do chleba ale to kwestia gustu. W niektórych krajach podobno popularniejszy niż Nutella.



Składniki:
  • 200 g ciasteczek korzennych
  • 50 g masła
  • 150 ml mleka
  • 60 g czekolady
  • przyprawa do piernika
  • cukier lub miód - ilość zależna od upodobań

Przygotowanie:
Ciasteczka rozkruszamy na piasek, najlepiej wykorzystać do tego mikser aby zrobić to jak najdrobniej.







W garnuszku podgrzewamy mleko z masłem i przyprawą do piernika. Ja dałam jej dużo bo uwielbiam jej smak. Gdy ta mieszanka się nam podgrzeje dodajemy połamaną czekoladę i podgrzewamy na małym ogniu, cały czas mieszając, do uzyskania jednolitej masy.






Mieszankę przelewamy do miski i najlepiej rozdrobnić ją jeszcze blenderem, pozwoli to nam uzyskać jednolitą masę. Cukrem lub miodem dosładzamy masę do smaku. Pod koniec znów rozdrabniamy blenderem.
Masa jest idealnie kremowa, po wyjęciu z lodówki jest trochę gęstsza ale spokojnie daje się rozsmarować. Przekładamy do słoiczków i trzymamy w lodówce. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly