poniedziałek, 27 stycznia 2014

Pulpeciki w sosie pomidorowym

Pulpety w sosie
Zdrowa i smaczna alternatywa dla kotletów mielonych. Pulpety z mięsa indyczego w gęstym, pełnym warzyw i bogatym w smaki sosie. Mięso przygotowane bez smażenia. Najlepiej danie przygotować dzień wcześniej żeby wszystkie smaki ze sobą się połączyły. Łatwe do przygotowania i odgrzania.

Oryginalny przepis, delikatnie zmodyfikowany. Mój to 4 porcje.

Składniki na pulpety:
  • 500 g mięsa mielonego z indyka
  • 1 jajko
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • 2 łyżki bułki tartej
  • przyprawy: sól, pieprz, bazylia, zioła prowansalskie

Przygotowanie:
Cebulę i czosnek drobno pokroić. Wszystkie składniki wymieszać z mięsem na jednolitą masę. Przyprawić wedle uznania, ja posoliłam, popieprzyłam i dodałam po dużej łyżeczce bazylii i ziół prowansalskich.





Gotową masę odstawić do lodówki na czas przygotowania sosu.









Składniki na sos:
  • pomidory z puszki (ja użyłam jednej XXL, można użyć 2 małych)
  • 3 średnie marchewki
  • 2 pietruszki
  • 3 łodygi selera naciowego
  • por - biała część
  • ząbek czosnku
  • przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie, bazylia, czosnek niedźwiedzi, przyprawa do kurczaka na ostro, czarnuszka, cukier
Przygotowanie:
Marchewkę, pietruszkę, pora i selera pokroić w drobną kostkę.W garnku z grubym dnem rozgrzewamy łyżkę oliwy. Wrzucamy pokrojone warzywa i smażymy około 15 minut.






Dodajemy pokrojony czosnek, pomidory i około szklanki wody (zależnie ile daliście pomidorów, płynu powinno być tyle żeby przykryć warzywa). Dusić pod przykryciem przez około 20 minut do miękkości warzyw.






Całość rozdrabniamy blenderem aż powstanie gładki sos. Na tym etapie dodajemy przyprawy. Na każdą puszkę pomidorów należy dać jedną łyżeczkę cukru, reszta przypraw wedle upodobań. Ja dodałam bazylię, zioła prowansalskie, czosnek niedźwiedzi, czarnuszkę i kurczaka na ostro. Oczywiście sos trzeba jeszcze posolić i popieprzyć.




Z mięsa formujemy małe pulpeciki (najlepiej wilgotnymi dłońmi). Wkładamy delikatnie do sosu, dusimy około 10 minut. Po tym czasie obracamy pulpeciki, uważając aby nie zepsuć ich. Dusimy kolejne 10 minut. Czas duszenia zależny jest od wielkości pulpetów, najlepiej sprawdzać kotlety co kilka minut. Podawać z puree z ziemniaków. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly